Bollsportens svarta får

Om jag har tillåtelse att gissa skulle jag nog lägga en slant på att innebandy kan vara den mest meningslösa, tråkiga och sämsta bollsport som finns. Det finns absolut ingenting som gör den cool; man får inte kasta, sparka eller tacklas, man får inte heller ha på sig varken snygga eller coola kläder och målvakten sitter dessutom på knä. Och för att kompensera för detta har man istället en liten stenhård plastboll och en töntig jäkla pinne att slå på denna håliga boll med. 
      Finns inte så mycket mer att säga om denna sport egentligen, förutom att jag förundras av de människor som frivilligt betalar för att se på skiten. Förakt känner jag dessutom för de dumma spån som tar med sig tutor och känner sig manade att använda dem matchen rakt igenom. Herregud, det är innebandy ni ser på. Sen gillar jag inte ljudet av gummisulor som gnids mot planen heller, nej, tacka vet jag fotboll. Eller ishockey. Eller curling för den delen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0